Практичний психолог - Дем′яненко Антоніна Іванівна
Соціальний педагог - Садова Яна Олександрівна
Спеціалісти соціально-психологічної служби працюють з окремою особистістю, з окремою дитиною, а якщо з групою – то невеликою, якщо з сім’єю – то з кожною окремо.
Основне призначення служби – це психологічний і соціальний захист дитини, підлітка, надання їм психологічної, соціальної допомоги, вміння організувати їх навчання, реабілітацію і адаптацію в суспільстві.
Основна мета діяльності служби - психологічний супровід особистісної і соціальної адаптації дітей і підлітків у процесі навчання в школі, а також психологічне забезпечення індивідуалізації і гуманізації педагогічного процесу.
Одне із завдань соціально-психологічної служби – забезпечити такий психологічний клімат, коли дітям хочеться вчитися, вчителям працювати, а батьки не жаліють, що свою дитину віддали саме в цю школу.
Основні напрямки роботи:
Соціальний педагог
v Перевірка відвідуваності занять учнями.
v Складання соціального паспорту сімей учнів.
v Профілактичні бесіди з дітьми девіантної поведінки.
v Участь в роботі Ради профілактики правопорушень «Право і закон», адміністративних співбесідах, педагогічних радах з питань роботи з «проблемними» дітьми.
v Взаємодія з КМСН.
v Розвиток індивідуальних здібностей учнів.
v Надання психологічної допомоги і підтримки учням.
v Робота з батьками.
Психолог
v Індивідуальне консультування учнів, батьків, педагогів з проблемних питань.
v Діагностика індивідуальних здібностей учнів.
v Участь в адміністративних нарадах, в роботі Ради профілактики правопорушень «Право і закон», педагогічних радах, участь в моніторингу навчально-виховного процеcу.
v Проведення роботи по психологічній просвіті серед учнів, педагогів, батьків.
v Професійна орієнтація учнів.
v Корекція психофізіологічних особливостей учнів.
Функції служби:
сприяє здоровому способу життя колективу і кожного його члена.
Принципи роботи служби:
Доступність – можливість отримання допомоги для всіх, хто її потребує.
Своєчасність – включення в роботу служби на самих ранніх стадіях.
Індивідуалізація – індивідуальний підхід, при якому слід враховувати рівень інтелекту, показники здоровя, освітній рівень, особливості особистості, соціальний стан.
Комплексність – психологічне вивчення особистості і корекція, підвищення рівня освіченості, відновлення соціального статусу.
Ефективність – відновлення особистості дитини і активне включення в життя.
Наступність – єдина форма, етапність, безперервність, зворотній зв’язок.
Багатофункціональність – виконання комплексу різноманітних заходів з охорони і захисту прав особистості членів колективу школи.
Інтеграція – отримана інформація повинна акумулюватися в замкнену систему, що забезпечує повне збереження таємниці і анонімність респондентів.
Оперативність – швидке вирішення чи профілактика проблем і протиріч в колективі школи у даної особистості.
Репрезентативність – представництво у всіх соціальних групах учнів і врахування їх інтересів.
Адаптація – орієнтація на рухливість, відсутність інертності і швидке пристосування до змін зовнішнього соціального середовища, якостей особистості і колективу.