1-4 класи


УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА
Перший урок. 
ТЕМА. Україна – єдина країна.

МЕТА. Вчити дітей любити оточуючий світ, те місце де ти живеш, щоб будувати щасливе життя на землі. Розвивати гармонійну особистість, виховувати у дітей бажання рости гідними громадянами неньки України.

ОБЛАДНАННЯ. Гімн України (ДВД), карта України, баян, фішки, ватман, маркер, іграшка, дитячі пісні.

ПЛАН УРОКУ

1. Організація класу.

Доброго ранку травам росистим.

Доброго ранку квітам барвистим.

Доброго ранку сонечку ясному,

Людям усім і усьому прекрасному!

- Любі мої діти – ці слова завжди будуть висловлювати радість зустрічі нового дня, для мене також і радість зустрічі з вами. Вітаю вас з початком шкільного життя.

- Шановні діти! Мені доручили навчити вас черпати знання, застосовувати їх на практиці та виховувати гідними громадянами неньки УКРАЇНИ.

2. Активізація опорних знань.

- Чи уявляєте ви життя без спілкування? Тож пропоную гру – зібрати найкращі слова нашої мови, (слова – фішки, що лежать на партах без написів) у мішечок, щоб потім звертатися до них і згадувати протягом року, пояснювати їх значення. Почну я… Україна…

3. Робота над темою.

-Який настрій у вас з’явився, коли ви промовляли найкращі слова: життєрадісний, веселий, піднесений … ?

А який настрій у вас переважатиме, коли я промовлю слова: війна, розруха, голод, ненависть, сльози … ?

-Щоб ці слова не робили нам сумне життя – покличемо на допомогу слова: захисник, військовий, солдат, гвардієць, відважний, герой, миротворець, воїн світла… На жаль так сталося в Україні, що ми повинні захищати нашу єдність держави Україна, її територію та кордони (показую на карті), її незалежність. Кожен, хто живе в Україні, повинен пам’ятати, що він громадянин цієї держави і від кожного залежить, яке життя ми в ній побудуємо. Ми повинні вчитися любити свою землю, свій народ, культуру, як її любили ті, хто загинув за нашу незалежність на Майдані та у військових діях, названих АТО. Прошу встати і вшанувати загиблих героїв хвилиною мовчання та виконати Гімн України.

ЗАВЖДИ БУДЕМО ПАМ`ЯТАТИ БОРЦІВ ЗА ЄДНІСТЬ ТА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ!

Фізкультхвилинка. Хода під музику маршу.

4. Робота з букварем.

Зачекався вас Буквар. Тож мерщій відкриємо його. Хто може прочитати? (Моя Україна) Розглянемо карту, малюнки. Закриємо оченята і подумаємо, що кожен може зробити для щасливого життя в Україні? (через хвилину діти розповідають) Ваші мрії про щасливе життя обов’язково здійсняться, якщо ви будете цього всім серцем і душею бажати і не поступати так, щоб комусь приносити смуток, а намагатися робити добрі справи. Ви хотіли б послухати роздуми випускника нині учня 5 класу, якою він хоче бачити Україну в майбутньому?(Якщо діти захочуть, прочитаю).

5. Підсумок уроку.

Пропоную намалювати картину дружби, єдності, любові, поваги колективу нашого класу, щоб усе це поширилося на простори нашої єдиної України (малюємо на ватмані обводячи пальчики фломастером, діти підходять один за одним, а кожного дня будемо її вдосконалювати новими елементами: квіти, райдуга , світлі яскраві фарби тощо.

- Ось такі ви – маленькі українці. І на завершення заспіваємо пісню. Українці ми маленькі. Тож не дамо жодного шансу тим, хто бажає безладу в нашій державі, війни. Сьогодні ми з вами проклали дорогу добра, взаєморозуміння, любові, злагоди … Тож нехай щастить усім на цьому шляху життя, бо

БОГ- природа нам усім

збудувала красень дім.

ГЕРБОМ ВОЛЯ написала.

Небо й хліб у прапор вклала.

Хай завжди у домі цім ЩАСТЯ

РАДІСТЬ буде всім!

Тут і ТИ, і МИ, І Я –

ДРУЖНО житиме СІМ`Я.

(Учитель промовляє фрази, а діти за ним повторюють)

 за єдину Україну. 4pg Бутенко

 

Автор: Власюк Оксана Анатоліївна,

 

Нововолинська гімназія

 

Нововолинської міської ради Волинської області

 

УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА

 

Перший урок.

 

ТЕМА: Україна – єдина країна.

 

МЕТА: розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави, сприяти формуванню національної самосвідомості школярів; розвивати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави; виховувати майбутнього захисника своєї Вітчизни, любов до рідного краю. 

 

ОБЛАДНАННЯ: карта України, українські краєвиди, малюнки дітей, Конституція України, зображення державних симвовлів, вишиті рушники, квіти для віночка, стрічки. 

 

Вишита колоссям і калиною,

 

Вигойдана співом солов’я,

 

Зветься величаво – Україною,

 

Земле зачарована моя.

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина.

 

Вчитель говорить слова під музику.

 

Вчитель

 

Моя найкраща в світі сторона,

 

Чарівна, неповторна, Україно!

 

Для мене в цілім світі ти — одна

 

І рідна, й мила, дорога, єдина.

 

Учень 1

 

Ми всі малі пагінчики твої

 

Прийшли у світ, щоб в нім добро творити.

 

Хоч, може, й кращі є на цій землі краї,

 

Та нам судилось в Україні жити.

 

Учень 2

 

Ми — патріоти, дочки і сини,

 

Для твого блага все в житті здолаєм!

 

Бо ти найкращий, краю мій ясний,

 

Вітчизну й матір ми не вибираєм.

 

Вчитель

 

А просто любимо, бо ця земля свята,

 

Вона нас народила і зростила.

 

Вітчизною зовемо неспроста,

 

Бо нам вона дала і душу, й крила.

 

- Діти, сьогодні ми здійснимо подорож просторами нашої держави. Мандруючи, потрапимо у наймальовничіші куточки країни і зберемо віночок з її багатств.

 

ІІ. Основна частина

 

Спочатку заглянемо у рідне містечко – Нововолинськ, розповімо усій країні про наше привітне місто і талановитих його мешканців.

 

1 учень – короткі відомості про Нововолинськ.

 

2 учень – розповідь про нововолинського поета Олександра Каліщука та ознайомлення з його заповідями.

 

10 порад від Олександра Каліщука:

 

1. Шукай, не зупиняйся.

 

2. Іди вперед, не оглядайся.

 

3. Сумнівайся і виправляйся.

 

4. Помиляйся, але кайся.

 

5. Удосконалюйся, навчайся.

 

6. І не спіши, і не гайся.

 

7. З минулим попрощайся.

 

8. Любити людей старайся.

 

9. Від зла завжди відвертайся.

 

10. Добру лише і Богу поклоняйся.

 

3 учень – зачитує вірш Олександра Каліщука.

 

Вчитель

 

Безумовно, найціннішим надбанням Нововолинська є його мешканці. Завдяки їхній натхненній праці та творчості і розвивається наша мала Батьківщина.

 

Ось ми і наблизились до столиці України – древнього Києва. Це величне місто відкриває перед нами свої простори.

 

Вашій увазі пропонується міні- проект «Київ – столиця України», підготовлений учнями нашого класу.

 

(Представлення міні-проекту учнями.)

 

Вчитель

 

Україно! Символи твої

 

Пронесемо ми через віки!

 

Лиш тобі серця даруємо палкі!

 

На дорогах Всесвіту для нас

 

Урочисто гімн коли звучить!

 

У шанобі, з трепетом у серці

 

І дорослий і малий мовчить!

 

(Звучить Гімн України)

 

Вчитель

 

Важкі часи настали для нашої держави. Нас хочуть розділити , але ми – українці – сильна нація, і Україна – єдина країна. Кожен з нас має любити свій народ, його культуру і традиції, як це робили ті, хто загинув за нашу незалежність на Майдані та на полі бою. Вшануємо пам’ять загиблих героїв хвилиною мовчання.

 

(Горить свічка пам’яті…)

 

Відвідавши древнє місто ми подорожуємо далі, а наш віночок поповнюється ще однією квіточкою.

 

І ось ми завітали у гарний, мальовничий, багатий край, а ім’я йому – Донбас. Зараз ми на сході, а щоб потрапити сюди із заходу, потрібно йти 90 днів, долаючи пішки по 30 кілометрів щоденно.

 

Багаті землі цієї території на корисні копалини. На сході України, як і на заході ( зокрема у нашому місті), є поклади кам’яного вугілля. Шахтарі працюють над видобуванням його, щоб забезпечити тепло наших осель.

 

Детальніше про це нам розкажуть наші дослідники.

 

(Доповіді дітей)

 

Після того, як ми ознайомилися з корисними копалинами рідного краю, наш віночок збагатився ще однією квіточкою.

 

Нас манить до себе красою морської блакиті і вершинами могутніх гір величний Крим.

 

РЕЛАКСАЦІЯ

 

Діти, переглядаючи відео мальовничих куточків Криму та України в цілому, відпочивають.

 

Насолодившись красою Криму до нашого українського віночка вплітаємо ще одну квіточку.

 

Наша подорож на цьому не закінчується. Пропоную помилуватися красою Карпатських гір і заслухатися в звучання рідного слова.

 

Український народ обдарований милозвучною, солов’їною, рідною українською мовою. Вона має статус державної. Про це записано у статті 10 Конституції України. Адже кожна людина, яка проживає в Україні, повинна вміти розмовляти і добре знати державну українську мову.

 

(Звучить пісня «Мова єднання».)

 

Історія нашої країни сягає глибини віків. Це держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщиною, давніми народними традиціями. Тут живуть працьовиті волелюбні люди. А ще наша земля багата різними талантами.

 

- Давайте спробуємо себе у ролі поетів і підберемо риму до вірша про Україну.

 

Вчитель зачитує вірш з незакінченими рядочками,а учні римуючи його доповнюють.

 

ВІРШ ПРО УКРАЇНУ

 

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

 

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

 

Моя Україна – це ліс і озерця,

 

Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

 

Красиві пейзажі і гори високі,

 

Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

 

Сади чарівні, мальовничії села,

 

Моя Україна – це пісня … (весела.)

 

Це щира, багата, як світ її мова,

 

Крилата така, мелодійна … (чудова.)

 

Її обереги верба і калина,

 

Найкраща у світі – …( моя Україна.)

 

Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.

 

То як же нам, дітям, її не кохати!

 

Моя Україна – козацькая слава!

 

Така волелюбна й мирна … (держава.)

 

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

 

Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.)

 

Вітчизна свята, дорога Україна,

 

Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.)

 

У наш український віночок вплетемо ще одну квіточку. Подивіться, який він став пишний та красивий. Але все-таки чогось не вистачає? Чого?

 

- Стрічок.

 

- Мандруючи територією України, ми ще раз переконалися, що наша держава …

 

Вчитель прикріплює стрічки до віночка, на яких написані епітети до слова Україна: мальовнича, рідна, мелодійна, дивовижна, єдина…

 

III. Підсумок уроку.

 

Вчитель

 

Саме ви, діти, – майбутнє нашої держави. Тож своїми знаннями, працею, здобутками збагачуйте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, шануйте свій народ і нашу солов’їну мову.

 

МИ – ЄДИНА КРАЇНА! Незважаючи на усі негаразди, ми прагнемо одного – спокою, миру та чистого блакитного неба над головою.

 

(Звучить молитва за Україну)